25 Kasım 2010 Perşembe

Askerlik

TC vatandaşı olan erkekler olarak hayatımızın bir döneminde (genellikle "en verimli çağ") TSK bünyesine katılıyoruz.. Sistemin kendisini "askerlik yapmayan bilemez" düşüncesinden ötürü irdeleyemiyorum..
Ama normal bir er kişinin askerlik öncesi düşüncelerini paylaşabilirim..

Üniversite mezunusunuz.. Hatta bir de master yapmış, ömrünüzün (en az) 18 yılını okumaya vermişsiniz.. Bu süreçte tabi pek çok başka uğraşınız olmuş; gerek sinemaya merak salmış, gerek gitar çalmış, gerek bol bol içmişsiniz.. En önemlisi, sporla uzaktan yakından alakanız olmamış.. Şınavın adını biliyorsunuz ama mekile karıştırıyorsunuz fln.. Tuvalet temizlemek gibi bir adetiniz yok, zaten evdeki tuvaleti de kapatmışınız.. Yemek hazırlama? Makarna; belki..

Ama bir sevgiliniz var, dünyalar güzeli.. Bir işiniz var yeni girdiğiniz; şaka maka para kazanıyorsunuz.. İşte o anda celp gelir.. Akıldan geçenler:

Lan olum ben nası her sabah 7 de kalkcam?
Ohoo bana kesin tuvalet temizletirler..
İngilizce biliyorum, belki tercüman olarak yaparım? Koşu fln yapcaksak ben ölürüm ki askerde..
Torpil var mı ki askerde? Bizim Salih Amca Kara Kuvvetlerindeydi sanki.. Nüfus cüzdanına göre bi yer mi çıkıyodu yoksa ikamete göre mi?
Eve yakın bir yere çıksa.. Ya da neyse doğu çıkmasın da.. Da olum ben ufacık şehirde naparım, gezsen gezilmez.. Sivas da çok tutucu be..
LAAAN dövmeyi görünce beni naparlar?.. Off, siyasi simge fln değil ayağına yatsam? Oha bence müzik dersem toparlarım.. A a ben orduevinde biyerlerde çalarım ya.. Dur benim eski gitar nerdeydi...

"Aşkııım!"

O içeri girer.. Her şey unutulur.. Birkaç düşünce kalır..

Bekler mi lan beni?
Ben onsuz 6 ay naparım?
Bekler ya bence, niye beklemesin?..

Beklesin, nolur beklesin...

-------

"Oha şu kız çok tatlıymış.."
"Olum sevgilisi var onun, askerde şimdi.."
"Ee kalede kaleci var diye şut çekmicez mi lan? Hem askerdeyse sevgilisi, sıkılmıştır o..."

-------

şarkı: The Decembrists - Sixteen Military Wives
gitar: yarım saat shred, solo..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder