15 Kasım 2010 Pazartesi

müzik ne işe yarar

müzik duyguları kontrol etmeye yarar..

en alakasız zamanda en alakasız şeyleri hissetmek isterseniz bunun tek yöntemi müzik dinlemektir..  Sabah uyandığınızda keyfinizi yerine getirecek bir şarkı (şebnem ferah – günaydın sevgilim), sınav çıkışı eve geldiğinizde dinlendirecek bir şarkı (anneke van giersbergen – what’s the reason), canınız sıkkınken duruma uygun bir şarkı (badem – yorgunum), “eeeh mutluyum ulan” dediğinz zaman için bir şarkı (malt – mutlu); her durum için bir şarkı var ve dinlenmeli..
hayatın bir soundtrack i olmalı ve daimi olarak arka planda bir müzik çalmalı.. (Tabi günümüzde soundtrack olamicak şarkılar var; manowar’ın bütün şarkıları mesela :) )
sürekli olarak film /dizi izleyen bir gençlik olarak; dünyanın en güzeli filmi, en ilginç dizisi, arka planda müzik olmadan birşeye benzemezken, bizim hayatımızn müziksiz nasıl ilginç olmasını bekleyebiliriz ki?

müzik bir şey yaratmaktır

bir enstürman çalmak, bir şey yaratmanın en mükemmel yollarından biridir.. Çaldığınız enstürman ne olursa olsun tek bir nota çaldığınız anda bir şey yaratmış olursunuz.. solo enstürmanı yoktur; her enstürman tek çalındığında solo enstürman olur.. ve bazen en güzeli de insanın kendisi için çalmasıdır; başka hiç bir ses olmadan, sadece kendi çıkarttığın uyumlu seslerle hislerini paylaşmak...

                müzik uyumdur

bir grupla, bir grup insanla, radyoda çalan bir şarkıya eşlik ederken enstürman çalıyorsanız eğer o kişilerle konuşarak asla yakalayamayacağınız bir uyum yakalarsınız.. bir süre sonra birbirinizi daha iyi anlamaya başlarsınız.. geçişler söylemeden olur, sonra “oha abi mükemmel oldu” denir.. doğaçlama çalınır ve o kişiyle tartışılır; ulaşılan sonuç kaydedilmez ama hatırlanır..

içki masasında yapılan tartışma gibi..

Müzik candır; müzik olmadan yaşanamaz, yaşayan kalastır.. enstürman canlıdır; onunla nefes alır, onunlayken başkasını görmezsiniz..

sağır olmaktansa kör olmayı tercih edecektuhaf insanlardan biriyim sanırım..

şarkı konuyla uyumlu olsun: simon and garfunkel – the sound of silence

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Gönder