3 Aralık 2010 Cuma

Bağımlılık

Sigara içen pek çok arkadaşım var.. Aile fertlerimden de içen var.. Oldukça zararlı, manasız, parayla rezil olmak teriminin karşılığı.. Verdiği hazzı bilemiyorum, ama içenlerin çoğunun bırakmak istemesi mutluluğun bu zararları dengelemediğini gösterir.. İsteyenlerin çoğuun bırakaması da ne kadar bağımlılık yapıcı olduğunu..

İçki bağımlısı arkadaşım yok çok şükür.. Ama tahmin edebiliyorum, hatta biliyorum ki oldukça zararlı.. Hepimiz sarhoş olup yaşamışızdr o el-göz koordinasyonu kaybını, güç ayarı kaybını.. Peki bu evde başınıza gelirse.. aileniz bu ayarsızlığın hedefi olursa.. Ufacık birşey çok büyürse.. İçkinin bu yönü parasal yönünden daha korkunç olsa da, bütçeyi çökerttiği de bir gerçek.. Yani oldukça zararlı..

Peki bunlar dışında tahmin bile etmediğiniz bağımlılıklar?..

"teknoloji çağında gençlerimiz internet bağımlısı" vs gibi saçmalıkları kastetmiyorum.. Birkaç gün göremeyince/yapmayınca/almayınca huzursuz olduğunuz, aradığınız şeyler..

Benim için bu "şey" kırmızı et.. Evet saçmalamıyorum, gerçekten kırmızı eti çok seviyorum.. Zararı ne? Pahalı.. Bunu geçelim..

Genelde pişirme şekilleri ve yanındaki "meze"ler vücuda oldukça zararlı.. Ki en çok sevdiğim Steakhouse Burger bu listede en zararlılardan biri.. Ama cidden çok seviyorum, ve en az haftada bir yemeliyim.. İrade olarak birşey olmayınca sapıtmasam da, eksikliğini hissediyorum..

Doktorda sorulan sorular:

"Sigara var mı?" cık
"İçkiyle aran nası?" sosyal içici
"Herhangi bi alerjin ya da hastalığın var mı?" cık
"Kullandığın ilaç var mı?" cık
" Daha önce X ile ilgili bi sorunun oldu mu?" cık (dipnot: X burada doktorun branşıyla ilgili organ)
(dışarıdan 3. kişi konuşmaya katılır)
"Yalnız diyeti biraz kötü.. Sebze ve meyve hiç yemiyor.."
"Evet, ben kırmızı et yiyorum genelde.."
Doktor :"Çok yanlış.. İleride vazgeçeceğine şimdiden vazgeç.. Balık, salata, bunları ye.. Hayatında tadabileceğin en güzel şeyler denizden çıkan şeylerdir.."

Dış ses: .........
İç ses: "İyi de ben ilerde de vazgeçmeyi düşünmüyorum ki?"

Ailenin gönlünü hoş tutmak için evde salata ve sebze yemeklerine başlıyorum.. Bazı bazı balık bile olabilir..

Ama dışarıda Hamburger, kumru, kırmızı et..

Merhaba, ben EP, ve ben bir bağımlıyım :P

şarkı: Gripin - Sen Gidiyorsun
gitar: şarkı çalışması, (YYZ) solo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder