14 Aralık 2010 Salı

Hayatı facebook'a yazmak için yaşayanlar

(Aslında üst başlık "hayatı paylaşmak için yaşamak")

Facebook'tu, Twitter'dı, MSN'di, sürekli kullandığımız, insanlarla "sosyalleşmemizi" sağlayan uygulama ve siteler çıktı bir sürü..

Çok çok kısaca bunların gelişim sebebi: artık kazanmak için çok uğraşması gereken modern insanın, tüketimin, kısmak için gözündeki en gereksiz şeyi, "sosyalleşmeyi" tüketmeden yapmasını sağlamak.. Birini görmeden selam verebilmek, dışarı çıkmadan sohbet edebilmek, böylece hem arkadaşlık ihtiyacını karşılamak, hem de bunu çaba harcamadan, daha fazla yorulmadan yapmak..

Şimdi bu doğrudur yanlıştır, aslında mantıksızdır, bunlar başka bir yazının konusu.. Burda seslenilen kişi (yazar burda tüketim toplumu kölesine sesleniyor) hayatındaki en ıncık cıncık detayı facebook'a "update" eden, "tweet" atan ve bu sırada hayatı kaçıran kişiler..

Düşünün ki bir konsere gitmiş bu arkadaş, siz de hasbelkader facebook'a girmişsiniz.. En yeni update'ler:

"Gene mükemmel bir konserdi X(sevdiğim sanatçı)" 2 minutes ago via Mobile
"Asla unutmayanlardanız........." 5 minutes agı via Mobile
"Ve eskiler güzel gidiyor, harikasın X" 10 minutes ago via Mobile
"'Gece Olsun' u istiyoruz :))" 16 minutes ago via Mobile
"Kıpır kıpır şarkılar :)" 24 minutes ago via Mobile
"Yeniler güzel ama artık eskilerden rica ediyoruz..." 28 minutes ago via Mobile
"Kop kop :P" 37 minutes ago via Mobile
"Ve Tutu'yla açılışı yaptık!" 45 minutes ago via Mobile

Bu şahsa sesleniyorum; bu konserden ne anladın?

Başka bir örnek.. İki tanıdığınız çıkmaya başlamış.. Örnek update ve yorumlar..

"Az önce Starbuck'stan kahve aldım" (not, bu abartı değil, yapan var)
"Afiyet olsun aşkımm =)"
"Keşke sen de olsaydım tatlım =)))"
"Keşke bitanem ama seni o kadar seviyorum ki kahveye alerjim olsa bile içerdim!" (devrik cümle evet)
"oy oy tatlım benim =)=)=) (L)"
":*"
(ve takribi sanal seks)

Buradan itiraf ediyorum: bunu yapan herkesi engelliyorum.. Pişman da değilim.. Benim göz zevkimi bozamazsınız.. Benim beynimle oynayamazsınız.. Ben sizin saçma sapan çıkarımlarınızı, yavşamalarınızı, mesajlarınızı, atarlarınızı görmek/bilmek zorunda değilim.. Paylaşmak istediğin birşey varsa bunu facebook'taki 4123124125 arkadaşınla aynı anda değil, bana özel söyle..

Facebookta komik şeyler paylaşanları tenzih ederim, bakıp geçiyorsun.. Diğerlerine bakıp geçemiyorum, beni yargılamayın..

-----------------------

Av mevsimi filmine gittim ve oldukça beğendim.. İnsanlar sırf "uzun bu film" diye sevmiyorsa dayağı haketmekteler.. İdris'i çok sevdim, deli olasım geldi, karadeniz kanım kabardı, mutlu oldum.. Benden adam olmaz şarkısı ise o kadar "cuk" oturmuş ki, kendimden umudu kesip, benden adam olmamasını istedim nerdeyse.. Ha belki hala olmaz, belli değil..

Şarkı: Ete Kurttekin - Benden Adam Olmaz
Gitar: hem bas hem gitarda YYZ ve The Dance of Eternity çalışıldı.. Bunlar zor şarkılar gençler, gitarda %50 de çalabiliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder